picker

Select Your Style

Choose your layout

Color scheme

Strategický cieľ

  • uvedomiť si a pomenovať vlastné emócie a city, pochopiť ich príčiny a dôsledky, zvládnuť vlastné emócie
  • rozumieť emóciám druhých a efektívne ich využiť v prospech spolupráce s ostatnými. 

Rozpracovanie strategického cieľa na špecifické ciele:

oblasť emocionálneho sebauvedomenia

  • Rozlišovať a pomenovať vlastné emócie.
  • Vyjadrovať vlastné emócie verbálne i neverbálne.
  • Pochopiť príčiny emócií, objektívne hodnotiť ich dôsledky.
  • Rozlíšiť medzi citmi a konaním.

oblasť sebaovládania

  • Zvládať okamžité impulzy a emócie.
  • Primeranou formou vyjadrovať silné pozitívne aj negatívne emócie.
  • Podriadiť sa pravidlám.

oblasť sebamotivácie

  • Vyjadriť pozitívne sebahodnotenie.
  • Pozitívne hodnotiť druhých, prijať hodnotenie od iných.

oblasť empatie

  • Vcítiť sa do situácie, citového stavu druhých.
  • Prijať odlišnosť druhých.

oblasť angažovania v sociálnych kontaktoch

  • Nadväzovať a udržiavať kontakty s druhými.
  • Prejaviť prosociálne správanie v kontakte s druhými – pomôcť, podeliť sa, darovať.
  • Spolupracovať pri plnení úlohy.
  • Vyriešiť vzniknutý problém.
  • Prejaviť zmysel pre humor.

 

Tak, ako v strategickom cieli je obsiahnuté hľadisko intrapersonálneho aj interpersonálneho rozvoja, tak aj špecifické ciele možno chápať z hľadiska rozvoja spôsobilostí vzťahujúcich sa k vlastnej osobe a spôsobilostí v oblasti medziľudských vzťahov.

To Top